onsdag 2. mars 2011

Dyptrykk

For tiden har vi drevet med dyptrykk, men vi avslutter dette snart. Det vi har gjort er å bruke et portrettbilde av seg selv.

  
Jeg bestemte meg for å velge dette bilde, og begynte derretter å tegne på baksiden av arket på et lysbord. Etter å blitt fornøyd med tegningen min, begynte jeg med å ripe inn på plexiglasset. Det verktøyet jeg brukte med å ripe inn var en koldnål.

Her er jeg ferdig med å ripe inn i plexiglasset, til venstre ser dere koldnålen og til høyre ser man tegningen av portrettet jeg gikk ut fra. Så tar man på farge på plexiglasset og gnir det utover glasset. Da går fargene ned i ripene du har laget og det overflødige blir borte. Så legger man glasset i trykkpressa med et fuktig papir over. Etter man har trykket, kan man se at fargen som var nedi ripene har blitt sugd opp i papiret. her er resultatet: 

Ble ikke så fornøyd med resultatet jeg har gjort, og føler at jeg skulle vært mer nøyere med ripene jeg laget. øyenbryene mine ble litt rare og ujevne. Munnen ble for også litt for stor, men det har vært morsomt å få prøvd ut dyptrykk. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar